https://cms.b-trail3.webnode.se/blogg/

Ytterligare en löpcoachutbildning

23.02.2018

Man blir aldrig fullärd. Finns alltid ny kunskap att ta in. Man kan heller inte säga att det jag tror på är rätt och allt annat är fel. Självklart ska man tro på det du lär ut, men det kanske inte passar alla och alla har olika mål. Därför måste man hela tiden skaffa sig ny kunskap, utmana sina egna idéer och vad man tror på. Antingen stärks ens egna teorier eller så ifrågasatts de så att man får grotta in sig ännu mer i kunskapen för att stärka sina teorier. 

Jag har spenderat tre långa dagar på Bosön där fokus har varit snabbt och platt löpning där distanserna är allt från kort sprint till maratondistans. 

Det är verkligen två heeeeeeelt olika sätt att springa på om man jämför skogs- fjällöpning och platt snabb löpning. Skulle jag springa som jag gör i skogen och få en snabb tid på en platt asfaltmil skulle det vara extremt löpineffektivt och skulle jag springa med tekniken som krävs för en snabb astfaltmil i skogen skulle jag snubbla direkt. 

Mycket av det som sagts under dessa dagar är den kunskapen jag redan har kring en löpande kropp. Funktionerna i kroppen är ju såklart densamma oavsett var du springer. Men att använda sig av detta på olika sätt beroende på vart och i vilken fart du ska springa. 

En sak som jag själv fått känna på när jag under dessa dagar fått springa mycket snabbt på bana är att det krävs enormt mycket av dig som löpare för att kroppen ska klarar av detta. Spänsten har jag mycket, men den prövades enormt mycket under dessa dagar och behövs ännu mer. Styrkan i höften och core-partiet måste vara svinstarkt. Du kan heller inte vara kort i höftmuskeln och du kan heller inte ha en inaktiv rumpa och hamstring. Du kan heller inte vara orörlig och stel, du måste oxå ha en enorm motor med mycket kraft för att orka. Ja ni hör ju vad som krävs för att vara en astfaltlöpare, framförallt för er som vill prestationsträna. Men sviiiiinkul!!! Oj vad mycket man kan jobba med här, oj vad jag själv kan utvecklas inom denna löpning och wow vad jag skulle tycka att det var kul att hjälpa många av er där ute att sätta personbästa på lopp. För med små förändringar, rätt träning och bra coachning kan du få världens roligaste resa till ett lopp.

Vet ni vad det bästa är? Att jag kan hjälpa både trailöpare och asfaltlöpare att nå sina mål nu. 

Tänk vilken enorm värld löpningen öppnar upp för. Aldrig blir man en färdig löpare. Kul! Ett oändligt mål, det gillar jag!!


Puss

B Trail -Föreningsvägen 7, Sollentuna
hej@btrail.nu
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång